آفرینش های هنری و تئاتر

آفرینش های هنری و تئاتر

وبلاگ فعالیت های مربیان آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
آفرینش های هنری و تئاتر

آفرینش های هنری و تئاتر

وبلاگ فعالیت های مربیان آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

کارگاه پویانمای در دیر

برای دیدن عکس های دیگر بر روی ادامه‌ی مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب ...

گزارشی از فعالیت های کارگاه نقاشی مرکز ریگ در فراخوان های رضوی

اعضا مرکز ریگ تابستان رو به عشق امام رضا به مرکز می آمدند تا آثار خود را به امام رضا هدیه دهند.







بخش بندی آثار اعضا در ادامه مطلب...

 

ادامه مطلب ...

نخستین جشنواره نمایش کارگاهی بر « آینه‌های روبرو » نقش بست.

اولین جشنواره کارگاهی تئاتر بازیگر با عنوان " آینه‌های روبرو " در مرکز شماره 2 بوشهر به روی صحنه رفت.


به گزارش مرکز شماره 2 بوشهر، در این جشنواره، اعضا 4 گروه نمایشی مرکز 2 بوشهر در حضور خانواده‌ها، کارشناسان استان و مربیان مرکز، 4 نمایش‌نامه را که به قلم خود نوشته‌بودند؛ به روی صحنه بردند.

این اعضاء خلاق و هنرمند از نوجوانان فعال در کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی مرکز در کنار مربی خود – حمیده ناجی – فعالیت نمایشی خود را از نیمه‌ی دوم خردادماه سال جاری از سر گرفته‌اند. این اعضاء نوجوان در کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی، در بستری از فعالیت‌های نمایش خلاق، نمایش‌نامه‌خوانی، نقد نمایشنامه و تئاتر، طبق برنامه‌ی آموزشی مدون به آموزش اصول و مبانی نمایشنامه‌نویسی و اجرای یک متن نمایشی بر صحنه مشغول بوده‌اند.

گفتنی‌است که این هنرمندان نوجوان در تیرماه امسال نیز 2 اجرای نمایش بازیگر از افسانه پریان به شیوه‌ی امروزی شده و خلاق به روی صحنه برده‌اند.

محمدعلی یزدان‌شناس کارشناس آفرینش‌های هنری و تئاتر اداره کل کانون استان بوشهر که در این جشنواره حضور داشتند، هدف از اجرای این جشنواره را پرورش و تقویت هرچه افزون‌تر حس در بیان، میمیک، تمرکز و تخیل و تجسم نمایشی در اعضاء نوجوان و علاقمند به هنر نمایش عنوان کرد و افزود: این شیوه مؤثرترین روش در جهت تعالی و بالندگی مبانی تئاتر و ارائه این اصول در نمایش عروسکی‌است.

ملیحه کرمی مسئول مرکز شماره 2 بوشهر ضمن خرسندی از اجرای جشنواره آینه‌های روبرو در حضور اعضاء پرشور نوجوان در کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی خبر داد و افزود این کارگاه‌ها که در بستر نمایش فرایندمحور در مرکز جاری‌است، در طول فصل‌های مختلف سال در مرکز جریان دارد و هم‌اکنون فصل جدید خود را آغاز نموده‌است.

حمیده ناجی مربی فرهنگی و کارگاه نمایش ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌شائبه سرکار خانم امیرپور مدیرکل محترم کانون، نمایش‌های اجرا شده را نمایش‌هایی درخور تقدیر دانسته و اظهار کرد: تمام روند اجرایی آنها را پروسه‌ای فرایندمحور و در اندیشه و دستان خلاق اعضاء نوجوان کارگاه برشمرد.

درپایان پس از اجری نمایش‌های "حکایتی از حکاین‌ها" ، "دلقک غمگین" ، "یخی که عاشق خورشید شد" و "قرمز و آبی" طی آئینی تمامی اعضاء گروه‌ها با اهداء لوح تقدیر و بن فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی‌است در این مراسم علاوه بر میهمانان عضو، والدین گروه‌های شرکت‌کننده نیز حضور داشتند.

آثار نقاشی و چاپ اعضای کودک در نمایشگاه هفته دولت

درود بر همگی

در مرکز ما نمایشگاهی به مناسبت هفته ی دولت برقراره که درقسمتی از اون ،آثاری رو که اعضا در کلاس اوقات فراغت «نقاشی کودک»خلق کردن به نمایش گذاشتیم.روز گذشته هم فرماندار محترم شهرستان و هیئت همراهشون از این نمایشگاه دیدن کردن.

توجه شما رو به گوشه هایی از تابلوی نقاشی ها جلب میکنم. متشکرم.




                        

من یک خانم دکترم



سلام    سلام     هزاروسیصدتا سلام.روز جمعه اول شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا پزشک و دانشمند بزرگ ایرانی ،روز پزشک بود.روز همه ی پزشکای مهربون مبارک.به همین مناسبت دخترای گل ما که خیلی هاشون دلشون می خواد در آینده خانم دکتر بشن،روز پنجشنبه با موضوع من یک خانم دکترم نقاشی کردند.