آفرینش های هنری و تئاتر

آفرینش های هنری و تئاتر

وبلاگ فعالیت های مربیان آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
آفرینش های هنری و تئاتر

آفرینش های هنری و تئاتر

وبلاگ فعالیت های مربیان آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

بهمن 92 و فعالیتهای هنری در مرکز دیر

ویژه برنامه اولین روز دهه ی فجر، 12 بهمن ماه

صبح روزشنبه ۱۲ بهمن ماه همزمان با اولین روز دهه ی مبارک فجر تعداد ۲۰ نفر از دانش آموزان پایه پنجم دبستان سعیدی ضمن بازدید از نمایشگاه نقاشی و ادبی اعضاء در کارگاه نقاشی شرکت نمودند.همچنین بچه ها با اصول اولیه انیمیشن آشنا شدند. 

http://s5.picofile.com/file/8111564876/IMG_1191.jpg 

http://s5.picofile.com/file/8111564542/IMG_1172.jpg 

 

ویژه برنامه دومین روز از دهه ی فجر ، 13 بهمن ماه

صبح روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه و در دومین روز از دهه ی فجر تعداد ۶۰ نفر از دانش آموزان پایه پنجم دبستان شهیده سمنبر عالیپور در کارگاه نقاشی و اریگامی با موضوع انقلاب شرکت نمودند. 

 

http://s5.picofile.com/file/8111581468/IMG_1205.jpg

 

http://s5.picofile.com/file/8111581700/IMG_1211.jpg 

http://s5.picofile.com/file/8111581668/IMG_1208.jpg

 

http://s5.picofile.com/file/8111581718/IMG_1215.jpg

  

 

ویژه برنامه چهارمین روز از دهه ی مبارک فجر 15 بهمن ماه

در چهارمین روز از دهه ی مبارک فجرتعداد ۲۰ نفر از دانش آموزان پایه ششم دبستان شهیده سمنبر عالیپور در کارگاه سفال شرکت کردند.در این کارگاه بچه ها با موضوعات انقلاب ٬ آزادی و پیروزی کتیبه های سفالی زیبایی ساختند. 

 

 http://s5.picofile.com/file/8111869700/IMG_1231.jpg  

http://s5.picofile.com/file/8111869834/IMG_1235.jpg

 

http://s5.picofile.com/file/8111869918/IMG_1236.jpg 

http://s5.picofile.com/file/8111869992/IMG_1240.jpg 

 

 امروز ودر پنجمین روز از دهه ی مبارک فجر میزبان بیش از 150 نفر از کودکان پیش دبستانی و کلاس اولی های دبستان  در جشن انقلاب بودیم.

 

http://s5.picofile.com/file/8112030668/IMG_1301.jpg 

http://s5.picofile.com/file/8112029592/IMG_1249.jpg 

http://s5.picofile.com/file/8112030126/IMG_1271.jpg 

http://s5.picofile.com/file/8112030242/IMG_1280.jpg 

اردوی یکروزه اعضا مرکز دیر و کنگان

صبح روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه و در ششمین روز از دهه ی مبارک فجر ٬ ساعت ۹ صبح تعداد ۱۲ نفر از اعضاء فعال کانون به همراه مربیان ٬ مرکز را به مقصد پارک ساحلی بنک (شهری مابین دیر و کنگان ) ترک کردند.از همان آغاز راه می شد شادی و هیجان را در رفتار تک تک اعضاء مشاهده کرد.بچه ها با خواندن سرود مسیر کوتاه را کوتاهتر کردند.همزمان با ما بچه های مرکز کنگان هم رسیدند.پس از کمی استراحت بچه ها به ساحل رفته وشروع به ساختن تندیسهای شنی کردند.هوای مساعد ٬ شور و اشتیاق اعضاء و مربیان را دوچندان می کرد.حس رقابت بین اعضاء دو مرکز ٬ تلاش آنها را برای بهتر ساختن مجسمه ها بیشتر می کرد.نماز را در نمازخانه ی پارک خواندیم و نهار نیز در جمع صمیمی صرف شد.بعد از نماز و نهار و کمی استراحت ٬ اعضاء برای اجرای نمایش خلاق آماده شدند.ابتدا مربیان در مورد این فعالیت با بچه ها صحبت کردند سپس بچه ها در گروههای مختلف نمایش های خود را اجراء نمودند.

هوای پاک و لطیف ٬ صدای آرام دریا و نگاه مشوش مردم عادی باعث شد که زمان بسیار زودتر از آنچه فکرش را بکنیم سپری شود و با دلی شاد و روحیه ای شاداب ساعت ۵ عصر به سوی شهر خودمان برگشتیم. 

 

 

 

به مناسبت دهه فجر ،آموزش اوریگامی و کتیبه های سفالی

روز شنبه مورخ 19 بهمن همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر کانون پروروش فکری میزبان تعدادی از دانش آموزان دختراز مدرسه کوثر بود.دراین بازدید دانش آموزان با کانون و فعالیت های انجام شده در کانون آشنا شده و ویژه برنامه هایی بدین مناسبت با حضور آنها انجام شد.میرزایی خواه مسول کانون پرورش فکری در ابتدا ضمن خوشامدگویی به دآنش آموزان بازدیدکننده به تشریح فعالیت ها وبرنامه های کانون پرداخت.در ادامه با توجه به تعداد دانش آموزان ،به دوگروه تقسیم شده و هرکدام از گروهها به تفکیک در کارگاه سفال وکارگاه آشنایی با نحوه ساخت اشکال اوریگامی شرکت نمودند.در کارگاه سفال دانش آموزان با راهنمایی مربی کارهای زیبایی ار جمله کتیبه های با مضمون انقلاب ودهه مبارک فجر را تهیه نموده وبا ابزار موجود آنها را تزیین نمودند.در کارگاه آشنایی با اشکال اوریگامی نحوه ساخت گل لاله به روش اوریگامی برای دانش آموزان تشریح شده وسپس با استفاده از کاغذ های رنگی گل های لاله راتهیه نموده ودرپایان آنها رابرروی یک مقوا که باشعار "از خون جوانان وطن لاله دمیده " تزیین شده بود نصب نمودند.

درخشش عضو نوجوان اهرمی در سومین جشنواره پویانمایی

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، روز یکشنبه 20 بهمن طی مراسمی که با حضور زکیه امیرپور مدیرکل کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، عزیزنژاد مدیر کل سازمان بهزیستی، آبادی نماینده پلیس راه‌ور و جمعی از مربیان و کارشناسان اداره کل حضور داشتند، در آیین ویژه‌ای  18 نفر از برگزیدگان جشنواره پویانمایی موج معرفی شدند.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، زکیه امیرپور مدیر کل کانون در صحبت‌های کوتاهی ضمن خوشامد گویی به مهمانان و شرکت کنندگان برای آنان آرزوی موفقیت کرد و از همه دست اندر کاران این مراسم قدردانی کرد.

       در ادامه محمد علی یزدانشناس معاون اداره کل و از اعضاء داوران این جشنواره به قرائت بیانیه و آراء هیئت داوران پرداخت  که با توجه به این بیانیه وآراءهیئت داوران  به لطف الهی کار پویانمایی "چتری برای باران" به کارگردانی خانم پگاه اهرمیان نسب عضو نوجوان وفعال مرکز اهرم به عنوان کار برگزیده دربخش اعضا مورد تقدیر قرارگرفته ولوح تقدیر وجایزه خود را ازسوی هیئت داوران دریافت نمودند.

      کانون پرورش فکری مرکز اهرم  موفقیت بدست آمده را به ایشان وخانواده محترمشان تبریک عرض نموده وبرایشان آرزوی توفیق

n, وسربلندی می نماید.

 

نقاشی روی سنگ


همزمان با ایام فرخنده ی پیروزی انقلاب اسلامی و به همین مناسبت به اتفاق بچه های پایه ی پنجم در مدرسه ی امام حسن مجتبی (ع) یک فعالیت هنری جذاب را تجربه کردیم.


                                                                  

                                                                                 




این بار نقاشی روی سنگ ؛ طرحهای ماهی ، کفشدوزک ، پروانه و پرچم از جمله نقشهایی بودند که بچه ها روی سنگهای خود با رنگ گواش کار کردند.








ثبت تصاویر انقلاب توسط اعضاء مرکز برازجان

به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعضاء مرکز تصاویری از انقلاب روی پارچه کشیدند. این برنامه با حضور 14 نفر از اعضاء مرکز در تاریخ 15/11/92 برگزار گردید .  

 و همین طور در این ایام کارگاه کارت سازی هم در مرکز راه اندازی شد .  

(حالا بپردازیم به مشاهده عکس های زیبا از کار بچه ها در این ایام )   

 

 

  

 

 

 

 

 

  

فراخوان مسابقه عکاسی (در طلوع آزادی )مرکز اهرم

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهرم برگزار میکند

 

فراخوان

مسابقه عکاسی(در طلوع آزادی )

کانون پرورش فکری اهرم تلاش دارد مسابقه عکاسی (در طلوع آزادی ) را با دعوت از همه هنرمندان عکاس کودک و نوجوان در شهر اهرم و با بهره گیری از روح خلاق و هنر زیبا آفرین ایشان برگزار کند ، بسیاری از زیبایی های پیدا و پنهانی را که به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های بی دریغ مردم ما شکل گرفته است به ثبت برساند .

موضوع :

راهپیمایی 22 بهمن ، مراسم های مختلف در دهه فجر ، مراسم و ویژه برنامه ها در مدارس ، تزیینات در سطح شهر ، فضا سازی در ادارات وشهر و ...

شرایط ارائه اثر :

1-     هر هنرمند می تواند حداکثر 10 اثر برای شرکت در مسابقه ارائه کند .

2-     هنرمندان می توانند با گوشی موبایل ، دوربین های دجیتال عکاسی ، دوربین های حرفه ای عکاسی کرد و یا آثار خود را درقالب CD به کانون ارسال کند.

 

مقررات عمومی مسابقه :

1-     مسابقه در دو گروه سنی 7 تا 12 و13 تا 17 سال برگزار می شود .

2-      کانون از پذیرش آثار ارسالی فاقد اطلاعات مورد نظر و یا ارسال بعد از موعد مقرر معذور است .

تقویم برگزاری :

آخرین مهلت ارسال آثار : 1392/11/26

مراسم تقدیر از برگزیدگان این دو گروه سنی و اهدا جوایز مسابقه در مصلای شهر اهرم انجام می شود .