آفرینش های هنری و تئاتر

آفرینش های هنری و تئاتر

وبلاگ فعالیت های مربیان آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
آفرینش های هنری و تئاتر

آفرینش های هنری و تئاتر

وبلاگ فعالیت های مربیان آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

جشن قصه های باپی و ننه ام در مرکز ریگ



بیستم مهر و همزمان با هفته ملی کودک و با حضور تعدادی از دانش آموزان مدرسه پسرانه شهید ملک نیا، بخشدار ریگ مسعود شیرافکن و تنی چند از مسئولین دیگر و والدین، کلاغ قصه ها مهمان مرکز ریگ شد تا در صف قصه های پدربزرگ ها و مادربزرگ ها خط به خط بایستد و پیغام خوش قصه ها را به گوش قصه دوستان برساند.

جشن قصه های باپی و ننه ام با قرائت سوره قصص توسط یکی از اعضا شروع شد، در ادامه مربی مسئول مرکز آرزو تنگستانی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از اداراتی که در برپایی این جشن با مرکز همکاری کردند، درباره ی قصه و فواید آن در رشد تربیتی و اخلاقی کودکان  مواردی را بیان کرد.

بخشدار ریگ شیرافکن نیز بیان کرد: قصه و قصه گویی بهترین ابزار و کاربردی ترین وسیله برای تربیت کودکان است. عناصر تشکیل دهنده قصه با نیازها ی روحی و روانی کودکان ارتباط تنگاتنگی دارد. کودک با ذهن و فکر گسترده ای که دارد مضامین مختلف اجتماعی ،اخلاقی و فرهنگی را ازلابه لای حوادث  پیدا می کند و با بینش دقیق و ظریف خود این مضامین را استدلال می کند و به تدریج وارد رفتارش می‌سازد. قصه برایش الگو می‌شود و بدین ترتیب نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک ایفا می‌کند .

شیرافکن همچنین تأکید زیادی بر قصه گویی از ادبیات کهن و غنی کشورمان خصوصاً داستان های شاهنامه کرد.

عبدالحسین عظیمی، خدیجه انصاری، سوسن شاه حسینی، رؤیا عظیمی و صدیقه سلیمانی پدربزرگ و مادربزرگ های قصه گویی جشن بودند. دانیال اخلاقی یکی از اعضای کودک نیز قصه ی نصف و نیمه را قصه گویی کرد.

بچه ها از شنیدن این حکایت ها و خاطرات به وجد آمده بودند و در کنار این گنج های زندگی، احساس آرامش و شادی می نمودند.

تنگستانی هدف از برگزاری این جشن را انتقال و نهادینه کردن ارزش های ناب ایرانی در نهاد کودکان با آموزش های غیرمستقیم، تقویت نیروی تخیل در آن ها، تقویت و رشد اعتماد به نفس و کمک به پرورش قدرت بیان در کودکان برشمرد.

منطقه بندر ریگ

تنگستانی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، عنوان کرد: فرهنگ قصه‌گویی در منطقه ریگ سابقه‌ای درخشان و طولانی دارد این منطقه دارای فرهنگ و فولکلور بسیار غنی است که سینه به سینه توسط نسل های مختلف به نسل های جدید منتقل شده است.

در این جشن قصه ‌های بومی و محلی از زبان مادربزرگ‌ ها و پدربزرگ ‌ها برای اعضای کانون بیان شد تا اعضا حلاوت و شیرینی این قصه‌ ها را آن طور که باید تجربه کنند.

از برنامه های جانبی این جشن پخت نان محلی منطقه (بَل بَل) توسط مربیان و مادران اعضا بود که مورد استقبال بچه ها و مسئولین شهر قرار گرفت.

در نهایت به هر یک از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها هدیه ای به رسم یادبود اهدا گردید. 



بقیه تصاویر در ادامه مطلب.....



 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد