آفرینش های هنری و تئاتر

آفرینش های هنری و تئاتر

وبلاگ فعالیت های مربیان آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر
آفرینش های هنری و تئاتر

آفرینش های هنری و تئاتر

وبلاگ فعالیت های مربیان آفرینش های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

شیوه نامه پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کودک و نوجوان را با رویکرد توجه و حمایت از تئاتر تعلیمی-تربیتی برگزار می‌کند.

 

«عروسک و نمایش با انسان پیوندی دیرینه و رازگونه دارد»

پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کودک و نوجوان به منظور بازیابی کارکردهای تربیتی و تعلیمی وتقویت بنیان‌های نمایشی کودک و نوجوان، از سوی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

این جشنواره،یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشی در کانون به شمار می‌آید.جشنواره‌ای که هویت‌بخشیدن به نمایش کودک و نوجوان را مد نظر دارد و در جست‌وجوی تأثیر نمایش، درامر تعلیم و تربیت‌است.

در جشنواره‌ی پانزدهم نیز، نمایش‌های ارزشمندی از سایر ملل، در بخش میهمان اجرا خواهد شد. به همین سبب، ضمن ایجاد امکان برای دیدار هنرمندان و علاقه‌مندان از نمایش‌های کودک و نوجوان سایر ملل، می‌تواند تأثیری بهساز،در معرفی پیشینه‌ی نمایشی کانون، و البته این مرز و بوم، به جهانیان داشته باشد.

توجه جدی به میراث گران‌قدرکتابخانه‌ها و مراکزکانون، در پرداختن به مضامین و باورهای انسانی، در فرهنگ و خرده‌‌فرهنگ‌های متنوع نواحی مختلف اقوام ایرانی، با استفاده‌ی خلاقانه از عروسک‌های بومی،از نکات اصلی ومورد توجه پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کودک و نوجوان خواهد بود.

نمایش کانون، به لحاظ ایده‌پردازی، موضوع و نگاهبه افق روشن و زیبایی نظر دارد. امیدوارم با همدلی و مشارکت مدیران،کارشناسان،مربیان عزیز و همه‌ی هنرمندان،با همراهی اهالی محترم رسانه، برپایی جشنواره‌ای تأثیرگذار و جریان‌ساز را شاهد باشیم.

اهداف:

·  بسترسازی رشد کمّی و کیفی نمایش‌های کودک و نوجوان در کانون

·  تهیه‌ی تولیدات نمایشی کانون و خلق آثار مبتنی بر ظرفیت‌های تربیتی،با استفاده از قابلیت‌های فرهنگ دینی و ملی

·  تقویت بنیان‌های نمایشی کودک و نوجوان، با در نظر گرفتن گوناگونی فرهنگ‌های متنوع ایران

·  توانمندسازی مربیان و کارشناسان از طریق تبادل اندیشه و دستاوردهای نمایش عروسکی در تعامل با هنرمندان، مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهشگران و گروه‌های نمایش در ایران و جهان

موضوع:

موضوع آثار نمایشی در بخش‌های مختلف آزاد است، اما نمایش‌هایی که به محورهای ذیل پرداخته باشند، از اولویت انتخاب برخوردار خواهند شد:

·  پرداختن به مضامین تعلیمی-تربیتی براساس آموزه‌های فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی

·  اقتباس و برداشت آزاد نمایشی از اساطیر، قصه‌ها، افسانه‌ها، مَثَل‌ها ، حکایات و...

·  پرداخت نمایشی مضامین و باورهای انسانی در فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌های متنوع نواحی مختلف اقوام ایرانی،با استفاده خلاقانه از عروسک‌های بومی 

برای دانلود و مطالعه متن کامل فراخوان « اینجا » کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد